Maak kennis met Powerwalken

Het is geen hardlopen en geen wandelen maar een vorm van actief wandelen. “Door krachtige armbewegingen en een stevige voetafzet krijg je meer power en zijn meerdere spieren tegelijk actief. Tijdens het wandelen loop je rechtop en span je je core, ook wel buik- en rugspieren, aan. Het is even wennen maar na verloop van tijd gaat het automatisch en merk je dat je sterker wordt”, vertelt de Markelose Ine Greven. 

Sinds mei 2022 is Ine gecertificeerd powerwalktrainster. “Ik zocht een alternatief voor hardlopen. Hierdoor kwam ik in aanraking met powerwalken. Ik was meteen enthousiast en ben lessen gaan volgen, heb proeftrainingen gegeven en aansluitend mijn diploma behaald. Vervolgens ben ik gestart met PowerWalk Markelo.

Tussen het powerwalken door doen we kleine intervaltrainingen, spierversterkende oefeningen waarbij je je benen, billen, buik en armen traint of er wordt gestretcht. Ine: “Ruimte om te kletsen onderweg is er ook. Het tempo kan variëren tussen de 5 en 7 km per uur, hoe krachtiger de bewegingen zijn hoe harder je loopt. In tegenstelling tot hardlopen is powerwalken minder belastend voor de gewrichten omdat altijd één voet aan de grond is. De klap op de knieën en enkels is veel kleiner. Het is dus niet zo blessure gevoelig.

Tijdens het powerwalken gaat je hartslag omhoog en worden calorieën verbrand. Je verbetert je conditie, je sport lekker buiten én je traint met elkaar. Door samen te sporten houd je het makkelijker vol en is het ook nog eens gezellig. Na ruim een uur powerwalken ben je niet helemaal bezweet maar wel lekker actief bezig geweest. “Niet iedereen kan 1 uur hardlopen maar wel 1 uur powerwalken”, vertelt Ine.

Wil jij meer energie krijgen, fitter worden, afvallen en een stap zetten naar een gezonder leven? Beslis nu, trek je wandelschoenen en laat je power maar zien. De groep start op maandagavond vanaf 19.00 uur en vrijdagmorgen vanaf 9.00 uur. Een proefles is gratis. Meld je telefonisch aan via 06 15 11 43 80.